Novinky | O týmu | Projekty | Download | Hledáme | Linky

O týmu

Členové

  • OndraSej- programátor
  • Peregrine - 2d/3d grafik, koordinátor
  • Scarab - 2d grafik

    Historie
    Všechno to začalo jednoho středečního večera, chvilku po skončení tréninku odbíjené. V šatně zrovna seděl Tom Jukl a říkal něco o počítačové grafice (tedy že se snaží nějakou tvořit). Shodou okolností v téže šatně seděl i Ondra Sýkora a mumlal si cosi o programování (v té době začal pořádně chápat C++ a měl z toho opravdu velkou radost). Slovo dalo slovo a oba se domluvili na spolupráci. Téměř okamžitě (to při naší pracovní rychlosti znamená něco přes týden) jsme vymysleli několik návrhů na naprosto dokonalé hry:). Na prvním místě mezi nimi čněl (a stále ční) ohromný projekt s pracovním názvem Projekt 5410 (hlavním důvodem založení týmu byla realizace právě tohoto projektu).

    A od té doby se "pracovalo". Bez jakoýchkoliv zkušeností, co se týka práce na softwarovém projektu. Pracovali jsme tím systémem, který tak dobře zná snad každý, kdo se do neprofesionální tvorby software pustil - "ale to je perfektní nápad... opravdu bude daleko lepší předělat to tímhle způsobem". Hodně vody uběhlo, než nám došlo, že toto je nejkratší cesta do pekel (paradoxem je, že tato cesta je i cestou nejdelší). Náš nevyhasínající pracovní zápal byl opět nasměrován tim správným směrem (tedy přímo k cíli po cestě zvané "co se jednou naplánuje, to se udělá"), ale začaly nás stíhat další potíže - maturita (ne, že by byl problém odmaturovat, ale když se člověk připravuje, nemá moc času na jiné věci), přijímací zkoušky (viz maturita), Might & Magic 6 a Metal Gear Solid:)

    Zlom přišel po dohrání MGS - Tom jím byl tak nadšen, že došlo ke snížení priority Projektu 5410, abychom se pustili do práce na logicko-takticko-špionážní plošinovce s výmluvným prcovním názvem NPi Com.. A to je věc, která nás zaměstnávala dlouho. Samozřejmě jsme si čas od času našli volnou chvilku i na jiné (počítačů se týkající) věci. Tak vznikal například logický rychlík Pacman (ve dvou verzích - jeden v C++ jako vánoční dárek a jeden v Delphi jako zápočťák), nebo akční rychlík Ponorka.

    Během následujícího letního semestru a prázdnin se práce víceméně zastavila, zejména z důvodu vytížení programátora Ondry prací na školním projektu TEd. Nepodařilo se nám dodržet termín a překopat ("dokončit") Ponorku do začátku prázdnin, což nás natolik konsternovalo, že jsme ji odložili na neurčito. Naopak práce na TEdu běžely velkou rychlostí dopředu a (alespoň pro některé z nás) znamenala spoustu cenných zkušeností (a ošoupaná bříška prstů). V mezičase jsme se snažili pracovat i na NPi, většina naší snahy však vyšla víceméně naprázdno. Stejně ho chceme udělat úplně jinak.

    Se začátkem října 2002 jsme si vzpomněli, co jsme všechno nedodělali a ze zapadlých částí našich disků jsme vyštrachali polotovar Ponorky. Zběžná analýza ukázala, že provádět nějaké opravy je nesmysl a hru jsme předělali prakticky od začátku. Po více, než měsíci tvrdé práce jsme měli v rukou dokončenou hru. Konečně nějaký úspěch.

    Na Ponorce jsme si ověřili, že dvourozměrná grafika je skutečně pracná a že při naší vrozené lenosti máme jedinou volbu - 3D. Dalším impulsem možná byla i roční zkušenost s lineární algebrou, což vedlo k pochopení všech možných graficko-matematických legrácek. A samozřejmě dosti inspiratviní bylo navázání přátelství s OpenGL.

    V současnosti stále ještě (:-D) nejsme profesionální vývojářské studio, ale pilně se snažíme. Naše řady rozšířili dva noví grafici, pořád se učíme a pořád zjišťujeme, že toho, co bychom se naučit chtěli, nebo měli, je stále víc a víc. A tak jdeme dál a dál... pokud zůstanete s námi, třeba spolu jednou dojdeme k tomu místu, kde se protínají koleje :-)

    Kontakt

  • E-mail: info@trionteam.net
  • WWW: www.trionteam.net
  • ICQ Ondra Sýkora (OndraSej): 66022285
  • ICQ Tom Jukl (Peregrine): 149477658

  • TRION Team official homepage; webdesign by Tomus 2003; all rights perversed; illegal use will be punished by the law of stronger.