Novinky | O týmu | Projekty | Download | Hledáme | Linky

Pakmani

Pakman 95
Je to už hodně dávno, co jsem se učil pracovat s DirectX. A nejlepší je samozřejmě hned si všechno vyzkoušet, takže jsem si zkusil napsat takovou poměrně jednoduchou hříčku. Tak vzniknul Pacman 95 (zajímavé je, že vzniknul v roce 1998...:). Nakonec se mi hra líbila natolik, že jsem se rozhodnul dát ji rodičům jako vánoční dárek. A světe div se, ocenili to.

Tato hra byla (po jistých počátečních obtížích) publikována i na CD příloze časopisu Level a v rámci projektu plné hry. Nyní si ji můžete stáhnout i u nás.

Pakman v Delphi
Pakman 95 je sice hříčka zajímavá, ale má i svá proti. A tak jsem se zozhodnul vytvořit verzi novou, lepší. Tedy rozhodnul... v té době jsem hledal námět pro zápočtový program a nic lepšího mě nenapadlo:). Původní idea tedy byla přepsat starého Pakmana do Delf (to byl požadavek ze školy). Ale to mi přišlo málo přínosné. Rozhodl jsem se dodělat podporu map různé velikosti (10x10 - 100x100). To mi ovšem pořád nepřipadalo dostačující a tak přišel ten hrůzný nápad - přidat vláčky. Nápad není původní - vypůjčil jsem si ho ze hry City (logický rychlík s autíčky), nicméně ve spojení s Pakmanem funguje poměrně dobře. Co z toho vzniklo si můžete vyzkoušet - hledejte hru v sekci Download.

Zajímavé na této hře je, že jsem při její tvorbě poprvé (a také zřejmě naposledy) v životě použil knihovnu DelphiX, o které nemůžu říct, že se s ní pracuje dobře - slabá dokumentace, podivné funkce a divné proměnné mi ztěžovaly programování jak jen to šlo - proto také hra běží jen v okně (a možná také proto se na některých počítačích tak škube). Práce s touto knihovnou byl natolik silný zážitek, že byla hned po odevzdání hry smazána z mého počitače.

TRION Team official homepage; webdesign by Tomus 2003; all rights perversed; illegal use will be punished by the law of stronger.